Мой кабинет
Каталог работодателей
  • Аудит
  • 0 вакансий
  • Бухгалтерия
  • 0 вакансий
  • Финансовая служба
  • 0 вакансий
  • Экономисты
  • 0 вакансий
Рекомендуем книгу
Как поразить на собеседовании

«…вас пригласили на собеседование. У вас уже готово резюме, назначена встреча, вы уже знаете, сколько предположительно времени вы потратите на дорогу, чтобы прийти именно к назначенному часу. Вы мысленно готовы ответить на вопросы, которые может задать ваш потенциальный работодатель, и тут возникает маленькая, на первый взгляд, проблема…»

Як фото в резюме впливає на кар'єру

"Фінансовий персонал" розмістив резюме з фото різних типів людей, щоб з'ясувати, кого будуть охочіше запрошувати на співбесіду.

Вважається, що зовнішність не повинна впливати на працевлаштування. Наполегливі прохання рекрутерів надіслати фото можуть викликати підозру в чистоті намірів роботодавця (зрозуміло, якщо ви не шукаєте роботу моделі). При цьому, можливість прикласти фото до резюме є на всіх порталах з пошуку роботи, а також на LinkedIn. "Фінансовий персонал" вирішив з'ясувати, як фахівці з підбору кадрів реагують на кандидатів з різною зовнішністю.

Умови експерименту

Щоб зрозуміти, наскільки зовнішність впливає на успіх кандидата, ми створили п'ять резюме з різними типажами. У фотобанку ми знайшли фото красуні в футболці, схильної до повноти дами, азіата та чоловіка літнього віку, а також "нормальну" дівчину в діловому костюмі. Щоб не давати нікому зайвих переваг, ми вигадали всім кандидатам один кар'єрний шлях. Кожен герой встиг попрацювати продавцем-консультантом, менеджером по роботі з клієнтами та менеджером з продажу. Ми вибрали сферу продажів тому, що фахівці в цій області потрібні завжди і вакансій тут багато. При цьому на рішення про прийом на роботу в даній сфері суб'єктивні фактори впливають сильніше, ніж, наприклад, у випадку з IT-фахівцями.

Наші вигадані здобувачі відгукнулися на десять вакансій, половина яких - менеджер з продажу, решта - продавці-консультанти. Компанії були різні: мережа супермаркетів, транспортні послуги, агентство комерційної нерухомості, банк, часовий магазин, автосалон, мережа спортивних магазинів та інші. У профілях героїв ми вказали номери телефонів співробітників редакції, а потім протягом чотирьох днів чекали реакції роботодавців. Ось що в підсумку вийшло.

Марина, 28 років

Вигадана Марина повинна була стати уособленням ідеального працівника. Для цього ми знайшли фото з привітною дівчиною, але в діловому костюмі. І не прогадали: Марина не сподобалася тільки мережі продуктових магазинів. Був і один дзвінок - велика IT-компанія пропонувала їй вакансію менеджера з реклами та цікавилася, чи продовжує Марина пошук роботи.

 

 

  

Олена, 25 років

До останнього Олена йшла нарівні з Мариною. Найперший відгук дівчина у футболці отримала від відомого організатора бізнес-тренінгів. Пару разів дзвонили з кадрових агентств, в одному з них запропонували закриту для загального доступу вакансію продавця-консультанта в бутіку. Був дзвінок і від мережі спортивних магазинів. Телефонна розмова з HR-спеціалістом сервісу для бухгалтерів закінчився дуже швидко: ми попросили компанію відгукнутися на резюме онлайн, пояснюючи це тим, що хочеться подивитися відгуки про роботу. Рекрутер обурився: "А що, ви мені відразу сказати не зможете? Тоді до побачення".

Наталія, 28 років

Для наступного віртуального безробітного ми вибрали фотографію моделі plus size. Наталя отримала всього дві відмови - від продуктової мережі (вона не була задоволена жодним з героїв) і салону меблів. Решта мовчки переглянули резюме. Дзвінків не було. Зате на пошту прийшов лист від роботодавця, який шукає "сильного продажника з лідерськими якостями". Роботодавець відразу запропонував у листі перейти на "ти" і припустив, що "тобі вже не дуже цікаві стандартні вакансії в продажах". Через кілька днів лист вислали повторно. Наталі, як і решті дівчатам, прийшло запрошення від компанії, яка займається косметикою.

Євген Кім, 32 роки

Євген, судячи з резюме, хороший фахівець, але роботодавці реагували неактивно. Запрошення на співбесіду кандидату з азіатською зовнішністю прийшло тільки від оптово-роздрібної компанії, яка продає аксесуари для комп'ютерної та мобільної техніки.

 

  

 

 

Сергій, 49 років

Найменше пощастило Сергію. Навіть автосалон, якому, здавалося б, підійшов такий фахівець, обійшов його кандидатуру стороною. Профіль кандидата у віці майже ніхто не переглядав.

 

 

 

 

 

Деякі фахівці з персоналу переконані, що по фотографії кандидата в резюме можуть легко визначити, впишеться співробітник в компанію чи ні. Тут враховується не стільки зовнішня привабливість кандидата, скільки вираз обличчя і погляд. На думку рекрутерів, вибраний для резюме знімок іноді скаже більше про смак, почуття міри і вихованні претендента, ніж проведене з ним співбесіду.

Фотографія повинна відповідати змісту резюме. Наприклад, дивно виглядає ситуація, коли, кандидат, який претендує на позицію головного бухгалтера, в резюме розміщує фото, привезене з останньої відпустки.

Однозначного рецепта - як повинна виглядати фотографія в резюме - для всіх не існує, оскільки багато чого залежить від професії і сфери діяльності фахівця. Однак є прості правила, які не дозволять помилитися у будь-якому випадку. Фотографія бажана не в повний зріст, а до пояса. Фото в паспортному стилі - не володіє інтонацією довірливості, занадто офіційно. Одяг: максимально доречний на робочому місці. Поменше розстебнутих гудзиків, надто глибоких вирізів, пишних жабо, помітно прозорих кофтинок, криво сидячих краваток, зухвало великих прикрас або затискачів для краватки. Волосся повинні бути причесані і не створювати враження того, що про них забули подбати. Окуляри краще без фантазійних оправ, вітається класика. Фон не повинен відволікати на себе увагу. Іноді претенденти, не навчені досвідом, при складанні резюме поміщають в документ занадто великі фотографії, через це резюме дуже довго відкривається, що викликає роздратування і вважається дуже поганим тоном. 

Фотографія створює враження і візуальний образ. Другий важливий момент - фотографію легше запам'ятати. Тобто після 5-10 співбесід, коли рекрутеру необхідно прийняти рішення, кого саме презентувати роботодавцю, йому набагато легше освіжити враження по фотографії. Частково він, безумовно, зробить це по своїх записах під час співбесіди, але фото дозволяє відновити контакт і емоційне враження.

Резюме - це інформація про досвід, освіту, знання і навички здобувача. Фото відноситься до розряду особистої інформації, такої, як сімейний стан або хобі. Однак консультанти впевнені - якщо можливість прикріпити до резюме фотографію є, краще нею скористатися. Фотографія дає уявлення про склад розуму і характер кандидата. HR-фахівець знає запит роботодавця, тож завдяки фотографії йому буде легше визначити шанси кандидата на успіх.

Источник: www.fp.ua

подписаться на рассылку

Календарь событий


<Пред След>
Октябрь 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Опрос

Что вы учитываете при выборе Компании?

LinkedIn Facebook Twitter